tisdag 21 maj 2013

Försommar och sol

Ja som vanligt så är det torka här. Bilder som jag lovade har gått sådär att få upp. Orsaken till torkan är nog mest för att jag har skaffat en ny smart telefon som är snabbare och smidigare än vad min dator är. Alltså startar jag sällan upp den och bloggar allt mer sällan.

Inte mycket som har hänt den gångna månaden. Eller jo den kalla våren är ett minne blått och nu är det försommartid i stan. Det small till på ett kick. Nu är det grönt och varmt. Klänning och kjoltider.

Just nu sitter jag och väntar på hantverkare, återigen. Evighetshistorien om min balkong som inte har hållit tätt efter renoveringen. Förra veckan var det återigen två gubbar här, de kollade, fotade och mätta av fukt. Vad de hittade var hål i väggen!! Inte undrar på att det har läkt till grannarna när det var snö och tö i vintras. Så nu håller jag alla tummar att de får bukt på eländet och att plasten kommer försvinna. (visserligen kommer det komma ny plast i sommar då fasaden ska putsas upp, men kan få njuta av balkongen ett tag i alla fall).

Snart ska väggen bort!!!
/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar