måndag 18 mars 2013

Sporthelg

Som rubriken säger så har det verkligen varit en helg som gått i sportens tecken. På lördagen jag på hockeycup med jobbet och sponsrade.

På söndagen när det återigen bjöds på trålande sol på en klar himmel och även plusgrader, så packade jag min fotoväska och begav mig till Ekebybruk. Peters lag hade match i Uppsalacupen, Hinden - Tärnsjö. Det var längesen jag fotade fotboll men tycker jag lyckades ganska bra trots det. Fotboll är verkligen kul att fota för man får så många roliga ögonblicksbilder. Jag är känd nu i laget med att fota, så den här gången när jag kom berättade Peter att de i laget hade blivit oroliga och kammat till håret... Som de senare svettade ner och rufsade till... Nåja många bilder vart det, som alltid.

Söndag kväll bjöd även den på sport, men då för min egen del. Då snörade jag på mig dansskorna och åkte ut till Graneberg och var med som meddansare på nybörjakursen. Den var nästan tre veckor jag var där sist på grund av sjukdom, resa och kalas. Men nu var det dags igen. Och vilken skillnad de var på dansarna. Kul. På onsdag är det dags igen, men då är det min kurs.

Så summan för helgen, en riktig sporthelg. Planerna för nästa helg är redan igång. Nintendospel hos Johan på lördag kväll. På söndag då, då är det jag och Lania som spänner på oss pjäxorna och drar till Skattmansö igen. Sista öppna helgen för säsongen och Lania har nya skidor. Klart vi måste åka. Vi får se om jag testar ett hopp igen, men då ska jag landa bättre. Längtar redan till söndag.

 /Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar