torsdag 13 mars 2014

Vår med allt därtill.

Nu är det nog ett halvår sedan sist. Känslan är mer än bekant. Jag hade nästan glömt bort hur det var. Men nu är det alltså dags igen. Kroppen känns tidvis lätt, tidvis tung. Ibland blir den svag och jag blir yr. Ibland känns den precis som vanligt och ibland trycker det i bröstkorgen och i halsen. Det är en gammal hederlig vårförkylning helt enkelt. Antar att det hör våren till. Har gått och känt länge nu att det varit någonting på gång. Har till och från ett tag känt att jag varit lite krasslig, men aldrig något som blossat ut, Det har gått över efter en dag. Men nu är den alltså här, vårens första förkylning. Men känner mig glad att det var så längesen sist jag var sjuk. Kanske är det så att jag äntligen börjar få tillbaka mitt immunförsvar. Att alla näringsdrycker och magdroppar har börjat ge resultat i alla fall på immunförsvaret. Bara resten kvar nu.

Ute skiner solen nästan varje dag, vårblommorna knoppar och dagarna blir ljusare. Det är vår på alla sätt och vis. Vintern är min favorit av årstider, det är det ingen tvekan om. Tyvärr kom den aldrig hit helt och hållet. Men nu får man passa på att njuta av de härliga vårdagarna. Årstiden som ligger som nummer två på favoritlistan. Tiden när naturen vaknar upp ur dvalan och träden knoppar ut. När den vita snön byts ut till färgglada blommor. Det är vår!


PS. Det är väl ingen som missat att de är "risk" för snö i helgen.
/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar