torsdag 6 mars 2014

Pyssel och smycken

Jag har haft ett kortare uppehåll vad gäller att pyssla och fixa. Haft lite annat för mig. Men nu i veckan har jag äntligen tagit mig lite tid till att skapa nya smycken. Det är ju så kul. Inga beställningar eller speciella ändamål. Bara kul att pilla och skapa. Jag har även sytt nya kuddfodral. Nu när vintern ändå inte vill komma så kan jag lika gärna ta fram våren i lägenheten.

Äggformade öfhängen
armband med lila, rosa, genomskinliga och fjäderpärlor
Matchande örhängen till armbandet
Våriga kuddar
Tips vad man kan göra när det blir tyg över. Rama in och gör tavlor.
Jag valde att sätta upp dom i badrummet. Blev riktigt fint.

Idag var jag och syster yster in till människobyn, storstaden. Hon skulle prova sin bröllopsklänning igen och jag fick vara med som smakråd. En fantastiskt fin klänning och en fantastiskt fin syster. Det blev slag i saken. Åh så fin du kommer bli syster.
 Efteråt gick vi och shoppade lite och åt en stadsmiddag. Mysig dag. Jag köpte jackan från Haglöfs, den rosa. Passande nog var det 20% på Alewalds, tack och bock sa jag. Så den som nu kommer och påstår att jag inte syns i backen kan bara vara tyst. Nu kommer vara fyra nyanser av rosa och garanterat att synas. (Kan vara så att jag så småningom får skaffa ett par matchande byxor. Eller ett par tunnare skalbyxor. Den dagen den sorgen nästa säsong i så fall). Nu har jag äntligen en skaljacka som jag kan ha till allt och lite till året om. Som jag velat i valet och kvalet fram och tillbaka.

Nu blir det kvällsmys i soffan framför tv:n.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar