lördag 3 maj 2014

Påsk & Valborg

Nu har tiden rullat förbi i rasande fart igen. Hinner inte alltid med det jag vill, som att blogga till exempel. Sedan sista har det hunnit vara påsk, som firades i ett soligt och varmt Köpenhamn tillsammans med Åsa, Valborg som spenderades ute på landet hos Peter, Sofie och Elvira. Sen har det även hunnit vara en hel del vardag, men inget märkvärdigt med det.

Här kommer senaste tiden  uppdaterat i bilder.

Vi åt riktig glass i Nyhamn, Köpenhamn
Åsa vidi Nyhamn
Vi åkte med båt runt i Köpenhamns kanaler 
Jag hängde med världens längsta man
Åsa gick på Ströget.
Dag två började med lite regn. Vi ville äta picknick vid Nyhamn,
 så det var bara att plocka fram  paraplyerna. Så vi var lika glada trots regnet
Åsa dag två, med vy över Köpenhamn
Funderade på att köpa hus...
Vi studsade oss varma
Studsade oss varma


Kvällen på Valborgsmässoafton bjöd på snö. uppåt en 5 cm om inte mer till och med.
Elvira tyckte det var kul, det är fasters tjej det. Snö ska man tycka om

1:a maj och morgonmys.
Sen var det lek och bus
Elda, grilla och åka fyrhjuling.
Vi hälsade på hönsen
Far och dotter
Från samma typ av höns, samma dag. Det ena större än "normalt",
det andra mycket mindre än "normalt".
Lugnet efter Valborgskaoset i Uppsala
Har hunnit med att göra lite smycken också. Har testat två nya tekniker. Jag är inte helt hundra på dom än, den ena slutade med att jag limmade fast mig själv i smycket. Man ska vara försiktig med superlim. Det får bli ett enskilt inlägg med smyckena. 
 Nu är klockan mycket och dags att sova. 

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar