söndag 11 maj 2014

Wraparmband och Hårspännen

Nyligen har jag fått en massa inspiration till att skapa. Små och pilliga saker ska det vara
 Jag har testat lite nya tekniker. Vissa har gått bättre än andra. De mindre bra visar jag inte i det här inlägget, måste bli snyggare innan dess.

En ny teknik som jag bland annat testat på är Wrparmband. Har gjort enkla och dubbla armband. Har en tanke hur jag även kan komma att utveckla det, för det måste jag bara hitta material först.
 Life bilder på armband jag gjort och fått beställning på.




Utöver att jag testat på wrap-tekniken har jag även lekt en del med lera. Det är inte bara barn som tycker det är kul. Tänk så mycket och fint man kan göra med lite lera, pärlor, klister och diverse tillbehör. Jag har gjort stora och små hårspännen med fjärilar och blommor. Gjorde även två stycken hårband med fjärilar på. Inspirerande till sommaren. 



Får se vad som kommer bli härnäst. Lite sugen på att göra ett smycke med mina snöflingor, trots att det är vår nu. Har även lite inredningsprojekt på gång. Har jag sagt att jag älskar att pyssla?

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar