söndag 28 december 2014

Att skapa nya ljuslyktor!

Har haft liten svacka med att pyssla och pilla ett tag. Men nu på senaste tiden har jag återfått inspirationen igen. Tjoho!! Att göra om gamla saker till nya är en favorit. Här har jag skapat två nya ljuslyktor.



Glasen var från början två glas fyllda med senap, som man kan hitta i alla matbutiker. I mormors skåp kan man hitta många fina band med eller utan broderier. Hitta ett mönster du gillar, ta fram klistret och fäst det runt glaset. Tips är att inte använda superlim. Jag gjorde själv det misstaget, under tiden jag skulle fästa bandet runt glaset så fick jag klister på fingrarna och självklart gick det på en sekund så hade jag klistrat fast mig själv i glaset. Sådan tur var så går det att få bort sina fingrar om man spolar ljummet vatten på en gång. Sen fäste inte tyget så bra på glaset heller med superlim. Det gick bättre med universal lim och Karlssons klister.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar