torsdag 11 juni 2015

Triathlon 23 dagar to go!

Shit 23 dagar det är ingenting. Börjar inse mer och mer hur snart det faktiskt är och framförallt vad jag givit mig in i. Men gissa om jag är laddad. I veckan fick jag tillgång till cykeln. Resan hem gick utan problem. Dag två, den första riktiga träningen. Självklart föl jag med cykeln. Jag såg mig även själv falla innan jag gjorde det.
 kommer till ett övergångsställe (cyklar på cykelvägen) ser att det kommer en bil, jag väljer att ta ut svängen lite så bilen inte behöver stanna för mig, jag hamnar då där trottoarkanten går upp lite mer. Cyklar ner, varpå vattenflaskan åker ur och landar på vägen, klickar ur högerfoten från pedalen, vänder cykeln mot flaskan, böjer mej ner, i samma stund inser jag att jag inte klickat ur vänsterfoten, svänger runt cykeln igen för att klicka ur den och pang, där ligger jag mitt på övergång stället. En bil i rondellen intill saktar in, damen i bilen tittar förundrat, jag klickar ur vänsterfoten liggandes, reser mig, tar upp vattenflaskan och cykeln och traskar vidare över vägen. Klantigt jag vet. Men nu är första vurpan gjord i alla fall.
 Utöver den klantigheten gick turen bra. En mil på 30 minuter, det är väl ok för att vara första gången?  Tror att jag kan fastna för det här med cykling. Susa fram i naturen och knappt ens jobbigt, (just nu).
Min nyfunne vän som jag så snällt får låna. 
Skrubbsår, olja och blåmärken. Så kan det gå.
Idag var det löpning på schemat. Bom!! 8km avklarade, härligt. Har börjat testa mig fram med lite olika energibarer. Tänker att det kan vara bra att ha något att stoppa i mig i växlingarna, utöver vatten. Just nu är jag inne på energibar i gelé form. Så länge man inte känner konsistensen är det väl helt okej, snabbt och enkelt att stoppa i sig och inget att tugga som kan hamna fel.

8km senare och energi kvar
Just nu testas dessa. Andra tips mottages.
Träningen går annars framåt, löpningen, simningen (måste testa våtdräkten i vatten bara), cyklingen och ja även träningen på gymmet. Snart kanske det växer fram muskler också, vem vet. Som jag beräknat just nu kommer loppet max ta 2.5 timmar. Då har jag lagt till lite extra marginal. Lite dans på de sen på kvällen så är dagen komplett.

23 dagar here we go!!!

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar