söndag 31 maj 2015

Födelsedagshelg!

Så har man blivit ett år äldre och därmed ett år rikare med erfarenhet. 
Helgen har varit som en födelsedagshelg ska vara. Fantastisk. Den stora "firardagen" blev idag istället för igår, då jag fyllde år. Jobbade på dagen och var rätt trött på kvällen. Familjen med alla små barn/bebisar var här. Otroligt hur många som kommer in i min lilla kompakta lägenhet. Mat, bus, mys, tårta, bebisskrik, sedan fotboll, fotografering, egentid ute i naturen och bara mys i soffan. 
Bjuder på en bildkavalkad av kalasandet. 


Jag tillsammans med lilla Elna. Mosters lillaguldklimp, en knapp månad gammal. 

  
Fasters två små guldklimpar Elvira och Samuel, Samuel som igår blev 2 månader.




Viran tyckte det var spännande med det "lilla" ljuset jag valde till tårtan.


Jag, syster och Elna.


Årets födelsedagstårta, som blev sådär i formen. God blev den och utseendet blev jag nöjd med. Men ska man göra en tårta som ska frysas och stelna innan är tipset att inte göra den samma morgon som den ska ätas upp även om det är 5 timmar innan, utan att göra den dagen innan. Annars är risken stor att den aldrig fryser helt utan bara smälter och rinner ut. 


Kusinerna ca en månad i åldersskillnad men ändå nästan lika stora.


Efter att ha tittat och fotat fotboll i Vadstena stannade jag till vid Ulva Kvarn. Så lugnt och stillsamt där på kvällarna när alla människor åkt hem.






Underbara älskade lila Viran kollade på när pappan spelade fotboll. 

Nu fortsätter kvällen i soffan jäsande med allt det söta och goda i magen. 
/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar