söndag 15 april 2012

Vilken helg, började redan i fredags med en liten middag på Katalin med ena chefen, riktigt trevligt. Lördagen började med snöblask och blåst, följt av lite jobb. På kvällen begav jag mig till pappa för att hjälpa honom och Erika att flyttstäda, men innan det bjöd pappa på middag på pizzerian Capri. Det måste poängteras att jag inte är så speciellt förtjust i pizza, men alla säger att de har SÅ goda pizzor där. Och ja de har dem. Grädden på moset under middagen var underhållningen som vi bjöds på. Fartkontroll vid den kända Flogstakorsningen. Bil efter bil trillade dit för fortkörning, ajabaja, det är 50 och inte 70km/h.

Söndag, vaknar av fågelkvitter, tittar ut och ser solen, kan man få ett bättre uppvaknande tro. På dagens schema stod det shopping i Stockholm. Väl där så möttes jag av gråväder och kyla. Tog mig till södershöjder och överlämnade en present till en nykläckt tonåring. Reaktionen säger väl sig själv, man vet att man träffat rätt.

Glad tjej över att få en tröja med tryck på idolerna.

Sedan bar det av till centrum där jag mötte upp Lania, då hade turligt nog vädret ändrat sig till strålande sol och värme. Jackan knäpptes upp och solglasögonen åkte på. Vi kollade på byxor och klänning till sommarens bröllop. Hitta och köpte en klänning, känner mig riktigt nöjd. Sen kom även Nils och gjorde oss sällskap, lite fika och glass i solen sen var den eftermiddagen klar.

Till sist på var det dags för sista kurstillfället på buggen och shit vad kul det var idag, som alla andra gånger visserligen, men idag var det nog extra, extra kul. Det var tempo, vi triggades och dansade på som aldrig förr. Sitter nu helt slut i kroppen och kan inte tänka på hur träningsvärken kommer att vara imorgon. Buggarmen har verkligen jobbat på idag. Längtar redan tills kursen börjar i höst igen. Då ett snäpp upp på svårighetsgraden. Tur att de har öppet på torsdagskvällar i alla fall så man kan komma dit och dansa.

Summa sumarum, helgen har varit lyckad, men gått alldeles för fort. men snart är den här igen. För veckodagarna består ju oftast bara måndag sen är det fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar