söndag 24 juni 2012

Oj oj oj här har det inte hänt mycket på ett tag.
 Jag har fått semester och har haft det i en veckas tid nu. Så skönt. Rivstartade med födelsedags kalas hos bror i Våla följt av konsert med Hoffmaestro på Furuviksparken. Tredje gången gillt för min del. Första gången för bror, som fick biljetter i present. Tyvärr var det väldigt dåligt med folk. Kan dels ha berott på det dåliga vädret som var under dagen och att P&L ligger nära inpå. men eftersom det var dåligt med folk så kunde man passa på att stå långt fram utan att oroa sig för att bli mos. Och Hoffmaestro ja de var lika bra som vanligt.

Söndagen därefter bar det av mot Hedemora och pappa för att gratta hans nya sambo Erika. God mat, gott sällskap och god natur. Allt vara bara gott och avslappnande. Dagen efter innan mitt tåg skulle avgå passade jag och Erika på att besöka visentparken i Avesta. Herregud säger jag bara, vilka djur. Dem är man inte så kaxig emot. Dubbla staket, med ström, och stora stenbumlingar innanför staketen för att försäkra sig om att Visenterna inte ska komma igenom. De är enorma och farliga.


Resten av veckan har varit relativt lugn. Jag har varit hemma och strosat, fixat i lägenheten och målat om en byrå. Laddat inför midsommar som har planerats in i minsta detalj tillsammans med "sekten". Och vilken fantastisk midsommarhelg det vart sen. Sol, vänner, mat, dricka, krocket, mygg, pussel, dans runt en egenproducerad midsommarstång, livekonsert i huset och massor med kärlek. Det går knappt att beskriva i ord så beskriver det med bilder istället.

 Nu ska jag smälta in all kärlek från denna helgen och ta med mig den till veckans resa. Gotland väntar. Världens bästa ö. Hoppas på varma dagar med mycket sol. Det är i alla fall vad jag har packat för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar