söndag 3 juni 2012

Då har man blivit ett år äldre. Nu är jag närmare 30 än 20, fast de var jag visserligen innan också men det är väl så man brukar säga när man blir 26? Födelsedagen bjöd på jobb hela dagen. Men myste och hade trots det En bra födelsedag. Efter jobbandet mötte jag upp pappa och åt lite mat. Slutet på födelsedagen var även det, förhoppningsvis, de tillfälliga slutet på sommarvärmen och solen. Sedan i onsdags har det bara varit grått, regn och blåst. Men antar att det är sådant som hör till juni månad. Tråkigt bara när jag är ledig för det är inte så lockande att gå ut direkt.

Min lägenhet börjar närma sig sluttampen, äntligen, var förbi i torsdags och tittade och då var de fortfarande lite kvar att göra. Fick ett samtal från hyresvärden i fredags, han sa att hantverkarna sagt att kök och badrum ska vara i bruk från torsdag. Vad som sker i renoveringsväg efter det återstår att se. Fönsterbrädor och tapetsering kanske? Jag har ingen aning. Men skönt att kök och badrum börjar bli klart i alla fall, för det betyder att jag sakta men säkert kan börja flytta in saker i skåpen igen och börja få lite struktur i det stora rummet. Det rummet som jag akutfyllde med saker i början av renoveringen. Sen kan jag nog även börja flytta tillbaka från mormor och morfar. Tror jag är uppe i 10-11 veckor nu som inneboende hos dem nu. De är verkligen fantastiska. Världens bästa. Vet inte riktigt var jag hade tagit vägen om inte dem hade funnits här.

Nu ska jag nog försöka ta tag i dagen, vet dock inte vad jag ska hitta på. Men kommer nog på någonting tillslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar