lördag 7 juli 2012

Bjuder på en kavalkad med Gotlandsbilder
Första dagen/förmiddagen byggde jag och lillskruttan ihop en köpphäst. Vi vart ganska så nöjda
Det bar av till Visby, köpte gammalt från butiken som Pippi köper godis ifrån
Ringmuren lika vacker som vanligt, men börjar dock rasa.
Sen for vi till havet och hittade någonting underligt...
Det låg en lök och plaskade i strandkanten...
En ganska stor
Vi bestämde oss för att plantera den...
Får se om den växer på sig under sommaren.
Jag och lillskruttan
Tog en cykeltur på kvällen
Älskade Gotland
Påvägen mot havet på cykeln så möttes jag av ca 6 stycken rabbisar. Ingen vet hur de har kommit till ön men de lever fritt och skuttar omkring, de är lite mindre än kaniner.
Semester
Njuter i kvällssolen
Solen och värmen kom tillslut så jag och lillskuttan åkte till Kneippbyn, med vattenland, karuseller och mycket mer
vi var på sångstund med Pippi
Såg på Pippiteater.
lillskruttan passade på att rida på lilla gubben
Lillskruttan
Jag ror båt, det gick väl sådär. Men vi kom runt
Sista dagen på Gotland fick på på Tofta strand och två dopp i havet.
ganska så najs avslut
Vi byggde ett sandslott
i drömmarnas land
Innan jag begav mej till båten så gjorde vi ett besök på Högklint, magiskt.
Lillskruttan med Visby i bakgrunden
Visby
Tack för denna gång Gotland, ses igen nästa sommar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar