måndag 27 augusti 2012

Vilken helg. Den har varit helt fantastisk, fylld med konserter.
 Redan i onsdags började det. Bästa Filip fixade vip-biljett till Den svenska björnstammen på Flustret. Efter lite övertalan så fick jag med mej syster.
Den Svenska Björnstammen på Flustret
Men i fredags och lördags var det konserten jag väntat på länge. Veronica Maggio kom till stan. Tanken var att jag bara skulle ha gått på lördagen då hon var i Furuvik men bästa Joel skrev upp mej på gästlista så jag fick se henne och tre förband i Uppsala också. Ljudet var sisådär, inte den bästa lokalen tyvärr. Men hon och ljuset var bra. Allt jag såg under fredagen var just ljuset. Inte lätt att vara kort alla gånger. Fast jag skyller på att det var scenen som var låg och inte att jag var kort. Filip var även där i fredags så hängde lite med honom.

Så i lördags drog jag, Sofie, Peter, Anna-Lill och Keba till Furuvik för att se Maggio, igen för min del då. Det var helt klart värt det. Mycket bättre ljud, såg scenen hela kvällen och ljuset var bra även det. Dunderkväll helt enkelt. Sen ett extra plus att få heja på både Jonas och Joel innan och efter konserten. Ibland har man det bra må jag säga. Det var längesen jag var på så många konserter på en och samma vecka. Imorgon spelar Winnerbäck på Grönan. Jag är sugen på att åka på det också, men känns som att det kommer bli så stressigt från jobbet. Så får se hur det blir med den saken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar