söndag 12 augusti 2012

Ojojoj, det var inte igår som bloggade direkt. Dagarna bara rinner förbi, som vanligt. Inte så speciellt mycket som hänt direkt. Jobbat, fixat hemma och levt livet. Bjuder på lite bilder av dagarna som gått.

 Jag har passat Peters och Sofies hundar samtidigt som jag plockat blåbär på ett grässtrå. (Sommar)

Åkte på älgsafari med Mickis. Råder den som inte varit på det att verkligen åka. En upplevelse utöver det vanliga. Det är inte var dag som man får sitta och klappa älgar.



 Jag har plockat ännu mera blåbär och kantareller med för den delen.
 Elin var ner till Uppsala i veckan så fick träffa henne och lilla Emilia en dag. Tiden går så fort och Emilia bara växer och växer. Samma dag fick jag även träffa Debora endast 4dagar gammal. Grattis Lina och Jonatan, hon är så fin. Jag har nog aldrig träffat en så liten/ung liten skrutt någon gång.

Igår var Lania och Johan på middagsbesök hos mig. Det bjöds på trerätters. Förrätt toast med kantarellstuvning, varmrätt Wallenbergare med hemmagjord potatismos och till efterrätt bjöds det på blåbär och hallonpaj. Och självklart några glas rött till det och Super Mario på Wii. En riktigt mysig lördagskväll. 

Det har varit härliga dagar med andra ord. På den banan tänkte jag fortsätta under hösten. Får se dock när min lägenhet blir klar. De har fotfarande inte kommit och målat, tapetserat, lagt nytt golv eller gjort klart balkongen. Deadline var 1 juli, men det kanske är nästa år och inte detta år. Tur är att det kommer bli snyggt när det väl är klart. Har tjuvkikat i de lägenheter som är klara.

Den som väntar på något gott...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar