söndag 14 juli 2013

Pyssel

Jag har minst en, eller två, laster. Jag älskar att fixa med inredning och pilla med små smycken. När jag väl börjat så har jag svårt att komma ifrån skapandet.
 Efter att ha möblerat tillbaka lägenheten idag, till hur den var innan allt fönster och fasadarbete, så drog jag igång en uppiffning av sovdelen. Nytt överkast, piff med kuddar men framför allt, skapande av en avskärmare. Hittade en för ett tag sen på IKEA men gillade inte tyget. Hittade en gammal gardin och sidenband och vips vart det en ljus och fin avskärmare.


En avskärmare och gardiner
Det är detaljerna som gör det. Lite strass på rosetten.
Innan
Efter
Förra veckan var det smycken som skapades.
När jag pysslar hamnar allt på golvet med mej i mitten
Knythalsband på en tunn vajer
Matchande armband och halsband, plus en liten ängel.
Påskägg

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar