måndag 29 juli 2013

Sommar i norr

Som jag nämnde i det tidigare inlägget så har denna sommar tillbringats i norra Sverige, åh vad jag tycket om Norrland och dess natur. Och oj vad jag saknar det nu när jag tillbringat flera dagar där.
 Efter vandringen i Keb hade jag en dag i Luleå tillsammans med Åsa och Johan. Solen sken och gassade på oss hela dagen. Vi tog båten ut till klubbviken,lästa bok, tog de lugnt och hade det bra. Johan introducerade även geocaching för mig, riktigt kul extra aktivitet. Vi hittade fem stycken på den lilla ön.
Tåg båten Eskil till Klubbviken
Hittade min allra första geocach
Luleå
Väl hemma igen var det bara att tvätta kläder och packa om, fick faktiskt lite fotbollsfotografering gjord också. Grattis Tärnsjö som vann årets upplaga av SA-triangeln.
Nästa stopp vart Sundsvall, till min underbara vän Elin. Som jag saknat dig vännen min. Myste med henne och hennes lilla familj. Vi fick också toppenväder på dagarna, med åska på eftermiddagarna. Även vi var ut och sökte cachar, åkte på utflykt med barnen och badade. Bara en massa mys i tre dagar.
Innan jag for till Sundsvall hann jag även med en kväll i Dalby, läsning och middag
hos systers Johans pappas stuga.
Lugnt och stilla vid vattnet i Dalby
Sundsvall, inte bara skator som äter upp jordgubbarna. Emilia hade hittat
en väg in under nätet
Utsikten från Vättaberget
Glad efter en spontanplockning av hjortron
Fotograferade Gabriel och Emilia en hel del.
Mer bilder från Sundsvalls äventyr kommer, när de är redigerade.
Idag har jag haft en liten "hemmafru"dag. Började dagen med att baka bröd och slutade den med att koka hjortronsylt av några av de hjortron jag plockade i Sundsvall. Mums
Första gången jag kokar hjortronsylt och oj så gott det vart.
Nästan fyra burkar, får se hur länge de kommer räcka...
Nu blir det kvällsmys och läsning av en fantastisk bok jag lånade av Åsa, man blir både arg, ledsen, glad och lycklig när man läser den.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar