söndag 27 oktober 2013

Antikmässa & Födelsedagsmys

Jag och min mormor vi har en tradition, en fantastiskt mysig och kul tradition. Varje vår och höst är det hantverk och antikmässa på Fyrishov i Uppsala och varje gång går vi på den mässan. Så mysigt att bara gå och titta på gamla saker och inspiration till nya pyssel och framförallt att få göra det tillsammans med mormor. Det är två intressen som både jag och mormor delar, antikt och hantverk. Tror mormor också tycker att det är kul att se vad deras gamla saker kan vara värda, samt få lite nostalgi när hon hittar saker som fanns i hennes uppväxt. Som vanligt så kommer både jag och mormor från mässan med lite smått och gått. Jag fick med mej "nya" gamla julgransprydnader, ängelmobil som man hänger upp och som snurrar runt när det kommer värme underifrån (ungefär ett sådant som finns med ljus, men den här hängs upp istället). Nya ljusmanschetter i glas och skidor med stavar som jag har tänkt hänga upp på väggen. Nu längtar jag verkligen efter vintern och julen, så jag kan få hänga upp alla dessa nya fina julsaker.


Eftermiddagen bestod av mer släktmys. Bror Björn fyllde år i onsdags så idag samlades nästan alla, inte mamma och Torsten de jobbade, hemma hos Björn med födelsedagsfika. Grattis igen bror. Det bjöds på tårta, kaka ost och kex. Gott, gott. Sen var det bara mysigt att träffa alla och självklart att få mysa med lilla Elvira, som redan hunnit bli ett halv år. En riktig mys söndag har det varit helt enkelt.



Jag har förresten nu gått vidare i utredningen. Senaste proverna läkaren tog var bra. Träffade en dietist i torsdags. Efter undersökning så visade det sig att jag fortsätter att sakta gå ner i vikt, orsaker till mina förkylningar och viktnedgången är fortfarande en gåta. Vidare glutententest kan komma att vara nästa steg... Tills vidare har jag fått droppar till magen/bakteriefloran och bland annat drycker till vikten. Jag hoppas att dessa kommer hjälpa.Vill verkligen få bukt på det här nu. Vill sluta gå ner i vikt, sluta bli konstant förkyld och känns mig pigg(are) igen.

//Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar