söndag 13 oktober 2013

Dans och produktiv söndag

Som rubriken tyder så har jag varit väldigt produktiv idag. Började med en ordentlig sovmorgon, efter att jag natten till idag somnat på soffan som vanligt. (För några veckor sedan bytte jag upp mig från 2 till 3-sitts soffa. På gott och ont. Gott att flera får plats i soffan ont att jag allt för många gånger har somnat till ordentligt i soffan och vaknat runt tre/fyra och därefter flyttat mig till sängen. Dok bör läggas till att jag sovit bra på soffan... ett lyxproblem jag vet.)
 Vilket som så har jag har röjt rent på balkongen, storstädat lägenheten med skurade golv och putsade fönster och allt därtill, tvättat, pysslat, slappat, stöldskyddsmärkt cykeln och mycket mer. Ibland hinner man verkligen med mycket på en dag 

I fredags var jag förresten ut och dansade, ute på dansbana. Expanders på Fyris Park. Första gången någonsin, om man inte räknar med dansfesterna på Graneberg, vilket inte är riktigt samma sak. Expanders kommer från Piteå och några av dem har jag även stött på i skolan. Så premiär med dem var inte helt fel. Det var i alla fall en skräckblandad förtjusning att åka på dans och nog har jag fått mersmak av det. Pappa sa till mig innan att man som ny inte får dansa så mycket, utan att man oftast bara får stå och titta på. Att det kan vara så ett par gånger innan det släpper. Ja hej du, så var det då inte. Under hela kvällen så kanske det var fyra-sex låtar som jag inte dansade. Annars så blev jag uppbjuden hela tiden och en bjöd jag upp själv. Dansade ända in i slutet. Jag råkade bara ut för en (!) som var mindre rolig att dansa med, men sådant får man nog räkna med. Var lite rädd ett tag när vi buggade, han slet och slängde väldigt mycket. Trodde ett tag att han skulle bryta armarna av mig. Tack och lov så klarade jag mig.

Nu sitter jag i soffan och slappar en stund med höstens första kantarellmackor. Ska nog pyssla lite till ikväll också, snart börjar även Moraeus med mera, fantastiskt program. Bara fortsätta att njuta av söndagen helt enkelt.

//Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar