måndag 11 november 2013

Luleå & Tänder

Sitter just nu och suger ut det sista av helgens långledighet som började i torsdags. Som tidigare nämnt i bloggen skulle jag inleda min ledighet med en riktig "tanddag". Sagt och gjort. I torsdags halv nio var jag hos käkkirurgen och fick min sista visdomstand borttagen. Den gick lättare att ta bort än den förra men det krävdes en extra bedövningsspruta, p.g.a tänderna som låg intill ilade. Aj, aj. Det värsta av allt tycker jag är just att ta de där förbaskade bedövningssprutorna, men när de väl är gjort går allt så smidigt så som tur är. Min otroligt snälla syster mötte sedan upp mig och förde hem mig. Hemma var det bara att vila, isa ingreppet, pimpla alvedon och bara äta iskall mat. Och med iskall mat menas då typ smoothie. På eftermiddagen bar det sedan av till tandläkaren för det "vanliga" tandläkarbesöket. Och ja mina tänder var så fina så. Och ja min tandläkare tyckte inte jag var riktigt klok som hade bokat in dessa besök samma dag.

Nu nog om tänderna. Helgens trevligheter började i fredags. Flyg till Luleå där jag möttes upp av bästa Åsa och SNÖ!!! (Slask men snö, älskar snö). Hela helgen har varit fantastisk. Vi har varit på prova-på-kurs i lindy hop, där jag agerade kille vilket jag tyckte var väldigt svårt, och varit i Skellefteå och buggat/foxat till Umbrella. Har fått se Åsa och Johans nya fina hus, hjälpt dom flyttat grejer, målat och tapetserat, fått färg och klister i håret, skrattat massor, myst och druckit lite bubbel, så klart. En helt totalt fantastisk helg, bästa helgen på länge. Det tog emot lite att ta flyget hem igen idag.
 Tack Åsa, du anar inte hur mycket jag behövde den här helgen!!! Batterierna är omladdade! Förhoppningsvis bär det av norr över snart igen, då för lite dans i Piteå.

Nej suga ut det sista av dagen och slutföra målararbetet som jag drog igång här hemma när jag kom hem. Fick lite mersmak av allt fixande hos Åsa och Johan...

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar