söndag 3 november 2013

Tjejkväll

Då var den första av tre fantastiska helger snart till ända.
 Efter jobbet igår begav jag mig alltså till Lania i Stockholm. Där väntade både hon hon och Åsa hemma hos Lania. Vi skulle ha vår dricka-bubbel-och-doppa-saker-i-choklad-kväll och självklart klädde vi upp oss med klänning kvällen till ära. Lania hade gjort lamm, potatis och hennes oslagbara sås (extra gräddig enligt min dietist ordination) till middag, allt var riktigt gott, som alltid när Lania gör mat. Sen dracks det bubbel och doppades frukter i choklad, även Fia tittade förbi en snabbis. Vi tog oss igenom tre stora flaskor bubbel, av fem stora och fyra små. Så det får nog bli lite bubbeldrickande även nästa helg i Luleå helt enkelt.
Vi var osäkra på om bubblet skulle räcka.
Idag då vart det en härligt slapp söndag. Vi började med att gå från Fruängen till Midsommarkransen för att äta "frukost" på Ett Skafferi. Rikligt med god frukost som jag varmt rekommenderar för ett besök och inte alls dyrt. Därefter köpte vi oss en varsin godispåse och åkte hem till Lania igen. Bankade ner oss i soffan och tittade på två riktiga tjejfilmer. Sen väntade konsert för dom och hemfärd för mig.
Frukosten på Ett Skafferi
Känner mig utvilad och glad efter denna mysiga helg med Åsa och Lania. Har till och med lyckats hinna med att tvätta och möblerat om här hemma nu på kvällen. Nu i veckan väntar bland annat tandoperation, dans och Luleå.
Happy times!

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar