söndag 17 november 2013

20-talet kallade

Igår var det äntligen 20-tals festen på UBSS. Och vilken fest, som vanligt. Festkommittén kan verkligen fixa vår/höstfester. Bus, show, mat, charlston, tävling, maskerad, dans och massa skratt. Riktigt kul. Dock var jag lite lam i kroppen, går på starkare smärtstillande för visdomstanden, så kände mej inte motiverad att dansa hela kvällen. Var loj i hela kroppen. Jag for in till stan och mötte upp Joel och Filip på O´connors istället. Vi satt där och snackade ett tag, när de sedan stängde drog vi hem till Filip istället. Hängde, pratade och sov kvar. Joel och jag gick vid elva när Filip ännu sov. Han for till Stockholm och jag fick hem och hjälpte syster yster lära ut bugg. Köpte en vinterjacka och nu sitter jag hemma i soffan och bara slappar. Har en vision av att kanske baka eller pyssla, men vi får se hur det blir med det. Det kliar i fingrarna men känner mig så trött. Ska förbi Gränby med syster och Johan strax. Än är dagen inte slut.

Pappa och jag från 20-talet
Apropå roliga helger som jag nu haft ett par stycken i rad, så har jag ytterliga två kul helger att se fram emot. 40-års galej nästa helg och en tripp till Luleå/Piteå igen i början av december. Ska ut och dansa med Åsa igen. Ska bli så kul. Inser mer och mer hur mycket jag saknar Norrland och snön... Om vi bara kunde få lite snö nu så skulle jag bli glad.

Många frågar mej nu hur det går med vikten och allt. Ett svar på det är att jag inte vet. Jag dricker de extra dryckerna, tar dropparna och äter mat. Har ännu inte vägt mig sen jag sista var hos dietisten. Så vet ännu inte om jag gått ner mer eller lyckats gå upp i vikt. Jag hoppas på de sista, men skulle nog bli besviken om det är det första... Därför jag drar ut på det. (Jag tog tag i kragen och vägde mig. Vågen visade på en liten uppgång. Mycket skönt, jag hoppas det fortsätter uppåt nu också).

//Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar