tisdag 25 februari 2014

Funktionsnörd med jackbestyr

Jag har haft en liten lista på saker som jag "behövt" lägga en viss summa pengar på. Det har varit, mobil, utdragning av tänder och en ny dator. Nu har jag äntligen betat av dessa saker från listan. Så nu kan funktionsnörden i mig får lägga pengar på något lite roligare. Eftersom jag har krympt i storlek så har alla mina kläder blivit för stora. Alltså behöver(!) jag en ny skaljacka. Jag har vägt fram och tillbaka klämt och känt, testat och funderat. Det har stått mellan en jacka från Klättermusen eller en jacka från Haglöfs. Jag  har länge velat ha en jacka från Haglöfs, (Åsas fel som introducerade mig i den världen) även om Klättermusen är vädligt väl genomtänkta och i sin klass även prisvärda. Det slutgiltiga beslutet har nu ändå kommit till en Haglöfsjacka. Nu står jag dock i valet och kvalet om färgen. Nu när det finns folk som klagat över att jag inte syns i backen när jag haft en svart jacka så tänker jag att jag slår till med färg på en gång. Rosa vadderade byxor har jag som fungerar. Svarta skalbyxor blir det sen. Men jackan, vilken färg? Rosa, lila eller grön….


Det blir i alla fall en skaljacka som går att använda året om, vid skidåkning vandring, utevistelse och allt däromkring.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar