söndag 2 februari 2014

Pärlhimlen

Idag har jag varit pärlhimlen, i alla fall kändes det som det just då.
 Jag och mormor var på säsongens Antik och hantverksmässan i Uppsala. Jag köpte en heldel godbitar. Bland annat ett par fat som kommer bli ett trevånings kakfat, ett födelsebroderi, garn till en ny halsduk och pärlor. En butik som jag såg där för något år sen var åter tillbaka. Jag har letat och letat utan att hitta dom, men nu idag äntligen stötte jag på dom igen. Det bästa av allt var att de hade självplock av pärlor och tillbehör. Var som rena rama himmelriket för mig och billigt till på köpet. När mormor väl fick mig därifrån stötte vi på ytterligare utställare som hade smyckestillbehör. Men där höll jag mig bara till att titta och klämma. Kunde lätt ha spenderat många hundra lappar på mässan idag. Men nu vet jag vad jag kommer göra ett par kvällar framöver. Mormor har redan beställt ett halsband och ett armband av mig.



/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar