måndag 27 januari 2014

Framsteg...

Nu har jag snart ätit glutenfri mat i en hel månad. (Fuskat bara någon enstaka gång.) Jag vet inte om det är det eller om det är de näringsdrycker jag dricker två gånger om dagen som gör det, men just nu känner jag mig pigg och har mer ork igen. Underbar känsla. Jag vet dock inte hur det är med vikten. Inga kläder har blivit för stora men inte heller för små. Så jag kanske "bara" står stilla. Vilket jag just nu ser som framsteg. Har inte vägt mig på ett tag, kanske borde göra det snart igen bara för att få bekräftat. Sedan har jag faktiskt inte heller varit sjuk på, ja jag vet faktiskt inte när jag senast var sjuk. Någon gång i höstas tror jag. Lite småsnuvig som vanligt på morgonen men inte sjuk. Även det är ett framsteg.
 Det kommer i alla fall att bli spännande att se hur kroppen kommer att reagera när jag ska återgå till glutenrik mat igen nästa vecka. Om jag kommer reagera och bli dålig eller ej. Det var en dag i början som jag hade ätit både vanlig pasta och safransbulle, utan att tänka på det, den kvällen vart jag dålig. Mycket tydde då på att det var gluten i maten som orsakade det, men oklart. Både hoppas och inte hoppas att det kommer vara gluten som är min bov. Hoppas för att jag vill få svar på alla frågor. Hoppas inte för att jag inte vill vara allergisk mot ytterligare en sak… Blir inte lätt att bjuda mig på mat i så fall...

Att vara pigg och ha mer ork motiverar mig även till att åka iväg och göra saker. Nu har jag åter ett par fantastiska helger att se fram emot. Den här veckans plus i kanten:

*Veronica Maggio i Svandamshallarna
*Dans, till Zlips på Fyris Park med pappa och Erika
*Antikmässan med mormor på Fyrishov

De tre sakerna får "räcka" än så länge.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar