söndag 19 oktober 2014

Ryggskott del 3, återhämtning.

Idag fick fötterna känna lycka men ryggen smärta.
Ryggen har känts bättre och bättre för varje dag. Tack och lov för det. Ett par nätter på golvet fick det bli för att ens få någon som helst sömn de senaste dagarna. Strumpor och skor kan tas på själv och jag kan röra mig utan hinder.
I fredags var jag hos naprapaten igen. Hade tyckte jag rörde mig mycket bättre. Han masserade och knäckte hej vilt, både på ryggen och nacken. Jag har då aldrig trott att det kan vara så skönt att få ryggen ordentligt tillknäckt. Men det var/är det. Jag lovar.
Den senaste veckan har jag inte vågat dansa. Men idag var dagen med stort D. Idag fick jag dansa igen. På 60% och med försiktighet. Och försiktigt det tog jag det. Det gick bra ett tag. Sen började det kännas av i ländryggen igen, så då fick det bli stopp. Känner det av det än ett par tmmar efter. Nu blir det vila igen tills på onsdag, då ska jag testa igen. Med försiktighet och ja på 60%.
Var och handlade i fredags också. Allt gick bra tills jag skulle bära upp det i lägenheten. Tyngden i kassarna fick det att kännas i ländryggen.
 Fick ett tips att börja träna upp musklerna i ryggen. För att stärka upp den till framtiden. Tycker ju att gymma inte är det roligaste direkt, men hjälper det ryggen så kan det kanske vara värt det.
Snälla rara rygg bli bra igen, snart.



/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar