onsdag 13 maj 2015

Ett steg närmare triathlonmålet!

Nu kan jag bocka av ytterligare en sak på min lista, cykel! En helt fantastisk människa som lånar ut sin cykel till mig. Under en månad får jag låna den och träna på och ja tävla med också. Så glad och tacksam. Nu behövs det "bara" de där skorna, som man då fäster på pedalerna och som gör att det fungerar att cykla och som ökar risken att jag kommer välta. Såg på SVT:s Go´kväll igår, som en ren tillfällighet så pratade de just då om cykelsporten. Bland annat att många glömmer kliva av med skorna på rätt sätt och därför välter man med cykeln. Så tjing på den då! Sen var det väldigt viktigt att se snygg ut också när man cyklar, det ska jag väl också lyckas med tycker jag.

Hur det går annars med träningen då? Ja det har inte blivit så mycket av det där med träning denna vecka. Skulle simma i början av veckan men då var hostan kvar och igår var det huvudvärk. Så det får nog bli ett varv med löpardojorna på i morgon. Över en vecka sen jag gjorde något mer ansträngande, det kryper ju i kroppen på mig. 

/Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar