söndag 27 maj 2012

Tänk vad veckorna bara rusar förbi ibland. I början av denna vecka kändes den lång och travig, men vips nu är det bara några timmar kvar. Vart tog alla dagar vägen?
 Igår var de ESC, ingen som missade det tror jag. Än bättre var att Sverige fick vinna alltihopa, så kul. Bra jobbat Loreen. Självklart somnade jag lagom till att röstningen drog igång, som jag gör varje år känns det som. Men vaknade när de var några röster kvar att dela ut och det slogs fast att vi faktiskt vunnit. Sweet.

Idag har solen lyst på oss som alla andra dagar denna vecka. Idag är det mors dag. Grattis mamma, snart kommer du tillbaka från Island igen. Idag bjöd jag familjen på födelsedags kalas. Jag fyller först på onsdag men vi har alla syskon olika scheman och bor på olika håll så då är det lättast att fixa någonting på en helgdag. Jag bjöd på grillad flintastek, potatisklyftor, grönsaker och tre olika såser/röror. Det var så gott och så mättande. Sen bjöds det självklart på tårta, hembakad såklart. Mormor hade varit snäll att bakat tårtbottnarna men sen gjorde jag det övriga jobbet, med dekoration och innehåll. Jag satt faktiskt redan igår kväll och gjorde alla små gula rosor till. Det var minst sagt ett pillergöra. men fint vart det. I present fick jag nya snygga köksredskap. Design OBH nordica Chilli. De kommer bli SÅ snyggt med dem i det nya köket. Älskar verkligen designen och färgen. Apropå nya köket så kommer jag eventuellt få flytta in i lägenheten den kommande veckan. Det är inte helt säkert än men jag håller alla mina tummar och tår. Vill ju se hur det ser ut nu. Samt packa upp alla saker igen och få fram mina sommarkläder. Det börjar bli varmt att gå med långbenta byxor om dagarna.
 Nog om detta. Bjuder på en bild från dagens tårta och passar på att fånga det sista av dagens sol.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar