söndag 11 november 2012

Moneybrother på Katalin and all that jazz

Igår var jag och Lania på Moneybrother i Uppsala. Vi velade lite fram och tillbaka i början av veckan om vi skulle gå eller inte, just för priset. Men tillslut bestämde vi oss att vi skulle gå, vilket vi gjorde helt rätt i. Jag har inte sett Moneybrother tidigare, men jag har hört och gillar hans musik.
 Vi började kvällen med häntmat hos mej, kinesiskt japanska tre smårätter med efterrätt. Gott gott. Sedan begav vi oss till Katalin, slutsålt, lagom med folk och grym konsert. Blåset bestod av Viktor Brobacke och vilken kille. Han kan köra en hel show helt själv. Så underhållande som han är. Fantastisk är ordet.
Efter konserten mötte Filip upp oss och vi satt och småsnacka lite innan vi alla tre begav oss hem, hem för att sova. En lyckad kväll helt enkelt.

Bilden är lånad av Lania.
Dagen idag började redan klockan 7.00 i morse med tvättning, det var inte lätt att stiga upp kan jag tala om, men som tur är får man ju lägga sig i sängen igen när tvätten är i maskinen och snurrar. Sen vart de tvättande, tvättande och tvättande. Men mitt i det så passade jag även på att baka lite kokoskakor. För nu på eftermiddagen fick jag besök av bror Björn och morfar för det sista fixet i lägenheten, då behövdes de lite kaffe och kakor.
 De sågades på tv-hyllan och borrades i väggen. Nu känner jag verkligen en hemmakänsla här i lägenheten. Gardinerna är på plats och hyllorna är uppe. Det ända som återstår nu är en ny hatthylla, sen är jag HELT KLAR. Ska försöka fixa ihop lite innan och efterbilder i veckan som jag kan lägga upp. Men det får som sagt bli i veckan. För nu ska jag bege mej mot "Granen" för terminens sista buggkurs. Jag hoppas det blir ös från start till slut. Riktigt taggad på att dansa i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar