måndag 26 november 2012

Skidutrustning - CHECK

Nu har jag äntligen en egen fullkittad skidutrustning. Känns riktigt kul. Man köper lite då och sen lite då. Och nu har jag allt.

Skidor -Check (K2)
Stavar - Check (Scott)
Pjäxor - Check (Nordica)
Hjälm -Check
Goggles - Check
Ryggskydd - Check (fick av Filip)

Är det något mer som behövs nu? (Förutom snö och en backe) Tror jag klarar mej rätt så bra än så länge med de här sakerna. Nu är det bara ut i backen som gäller och snön som väntas komma i veckan och allt....  Eller så väntar jag lite till. I februari så är det "sekten i Kittel". Kan vara den bästa veckan på året.

Kittelveckan - Nästan halva Check. 

Såhär såg det ut idag när jag tog hem skidorna efter jobbet, plus en pjäxa.
Skidorna har varit inlämnade för att få bindningen monterad.
En cykel är bra att ha till mycket. 







2 kommentarer:

  1. Du måste även ha snyggt underställ, snyggt skidställ och snygg skidkompis ;) Det sista är ändå viktigast...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tre viktiga saker att komma ihåg.
      Snyggt underställ fick jag förra veckan, skidstället kan uppdateras med någon färg, och kanske ett annat märke i framtiden.

      Och snygga skidkompisar har jag i massor ;D

      Radera