söndag 14 april 2013

Fasterskap & Dans

I torsdags klockan 13.00 då small det och fort gick det. Då födde Peter och Sofie sin efterlängtade bebis, en liten tös, en liten Elvira. Stort GRATTIS till Elvira. Vilken Lycka! Och jag fick bli faster, så glad. Längtar att få träffa dom alla tre. jag åkte ut och fick passa alla djuren torsdag till fredag, sen tog Björn vid.
Bild tagen från Sofie, till och med ett litet leende bjuder fasters lilla älskling på.
Under gårdagen var det dans för hela slanten. Dagen började med grand finale som tävlingsdansare med en danspartner som jag annars inte dansar med. Men såg chansen då det saknades en tjej så jag anmälde mig. Innan tävlingen började var jag lite nervös men när vi väl kom ut på dansgolvet, då var det bara att köra. Kicken slog till och det var så otroligt kul. Vi gick inte vidare, vilket jag egentligen inte räknade med, men jag är nu en erfarenhet rikare. Vi hade dansat ihop ca 1 timme i torsdags, så för att ha dansat så lite ihop innan tävlingen så tycker jag vi var bra.
 Efter tävlingen var det bara att pysa hem, duscha och svida om till kvällens/nattens outfit.50-tals kläder för folkpark.
 Vårfesten på UBSS var riktigt rolig, skratt, mat, skratt, bus, skratt och massor av dans. Har tyvärr inga bilder just nu, får försöka lägga upp lite senare. UBSS:s elitdansare bjöd på en riktig show för oss och det vart även inklappade en gång till. När jag såg dom förstår jag verkligen att de är  EM-, VM-, SM-mästare och allt vad det är. Ska även försöka få upp klipp från deras show.

 /Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar