tisdag 9 april 2013

1 år

Idag fyller bloggen 1 år. För ett år sen hade jag flyttat ut ur lägenheten för att renoveringen av lägenheten skulle börja, en renovering som tagit väldigt lång tid och som egentligen inte är klar än. Balkongen står fortfarande inplastad i väntan på att göras om. Så för ett år sen bodde jag hemma hos bästa mormor och morfar för första gången av två under renoveringen.

Nu har det även varit påsk också. Jag for upp till norr och hade fantastiskt mysiga dagar. Skotertur, bastubad, badtunna och isvakbad (första gången) och ännu mer. Ute i det norrländska skogarna utan någon täckning på mobilen, ganska så skönt. Solen sken och det värmde på kinden. Det var en fantastisk påsk och jag mådde riktigt bra. Hade ingen som helst koll på tiden. Bara var i nuet. Ville inte att det skulle ta slut och behöva åka hem...

Sen har jag dansat en massa. Tre dagar i veckan har jag fått in. Hårdträning, nu i veckan är dock sista kurstillfället. Tråkigt. Det avslutas i alla fall med en vårfest på lördag med folkparkstema. Kommer bli kul. Jag hoppas att mina kläder hinner komma innan lördag bara.

Känns tråkigt att allt tar slut nu. Skidbackarna har stängt för säsongen och nu tar även dansen slut. Vad ska jag nu hitta på? Vet inte heller om jag kommer hinna med att åka till Åre igen för lite våråk innan de stänger där också. Säsongen för de två bästa aktiviteterna tar nu snart slut...

Bjuder på lite bilduppdatering:

Min citronplanta har börjat blomma. Citroner beräknas i september.
Mormor och mamma var på antikmässa. Mormor köpte "nya" gamla julkulor
och en fin glasskål till mig. Älskar dom.

Har verkligen världens bästa syster. Fick ett fint kort och fina hårsaker av henne.
Tack för att du finns bästa syster.
/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar