söndag 25 augusti 2013

Konserthelg

Ibland händer det ingenting på helgerna och ibland så händer allt på en gång.
 Joel kom till stan denna helg, han och Filip jobbade på Flustret, som bjöd på Bo Kaspers på fredagen och Miss Li på lördagen. Jag tog mig "bara" dit på fredagen efter jobbet, lyssnade på musiken och hängde med pojkarna. De var en skoj kväll, känns som evigheter sen man var ut. Vi tog oss från Flustret till BJ. Man kan ju säga såhär, vi kände oss inte så hemma i den miljön. Unga människor som står och vevar, köper helrör och sen viftar de med tusenlappar. Ytan, märken och pengar är viktigt för dessa människor, vilket det aldrig kommer vara för mig. När vi väl kom hem somnade vi på en gång båda två. Så otroligt trötta arbetande människor.
 På lördagen efter jobbet tog jag sedan tåget mot Stockholm och Tele2 arenan, där jag mötte upp Lania. Nu var det dags för den officiella invigningen. Robyn, Winnerbäck och Kent. Resultatet av arenan för konserter får både plus och minus av mig. De stora minuset var att ljudet stutsade omkring. Framför allt stördes jag av det när Winnerbäck spelade. En arena byggd av stål, vad kan man förvänta sig. Men sen har arenan potential att kunna bjud på snygga shower, med ljus och allt.
 Vilket som, så stannade jag bara på Robyn och Winnerbäck, lyssnade på första låten av Kent innan jag for hem igen (jag är inget större fans av Kent).
 När jag väl var tillbaka i Uppsala begav jag mig till Filip, där han och Joel hängde. Prat, spel, AW, prat osv. Det vart en mycket mycket sen kväll/natt, tidig morgon?! innan vi kom i säng. Eftersom det vart så sent så sov vi alla kvar i Filips lilla lägenhet. Räknade på timmarna och kom fram till att jag hade varit vaken 22 timmar, inte undra på att jag sov länge idag och varit en trött seg människa. Vi kom upp runt två tiden, helt galet.

Segheten har börjat avta och jag har tillbringat "dagen" nerkrypt i sängen. En riktig ledig dag utan några speciella måsten helt enkelt. Kvällen blir likadan, Moraeus med vänner och Wallander på tv. Lugn och ro.

Lars Winnerbäck

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar