fredag 30 augusti 2013

Vikt och infektioner

De här blir ett sådant "kul" inlägg. Men det är något jag verkligen vill skriva av mig om.
 Dom människor som känner mig vet att jag de i alla fall senaste två åren varit förkyld, på ett eller annat vis, ganska ofta. Så fort jag träffar någon som bär på en liten förkylning så blir jag sjuk. Immunförsvaret ligger verkligen på minus kontot.Och jag har testat diverse vitaminer, men ingenting verkar fungera.
 Dom som känner mig vet att jag även under kort tid har gått ner ganska mycket i vikt. Jag försöker inte gå ner i vikt. Jag är nöjd med den jag är. Jag har inte lagt om någon kost eller tränings form. Rör mig precis lika mycket som förut och är väldigt glad i mat. Vad jag än gör, hur jag än äter så går jag ner. Kläder som köptes för en månad sen börjar nu bli för stora. Nu har det kommit till en psykiskt gräns att jag verkligen vill ta reda på vad det beror på. Många kommenterar "gud så smal du blivit" osv, och "ja jag vet, jag har gått ner, jag har blivit smal." Inga kläder passar som de ska längre. Är ganska less på de kommentarerna nu. Om man medvetet vill gå ner i vikt så kanske de kommentarerna är roliga, men jag tycker mest att de är lite jobbiga.

Vilket som, nu har jag i alla fall tagit mig till läkaren och lämnat diverse prover för att få svar på dessa två saker. Om det är något som hör ihop och något som går att göra något åt. Nu vill jag inte bli förkyld hela tiden eller gå ner mer i vikt. Jag får inte gå ner mer i vikt, då är det inte hälsosamt.

Så ni som känner mej men inte träffat mej och gör det. Ge inte någon bamsekommentar om att jag har gått ner i vikt. För jag är fullkomligt medveten om det, ni behöver inte tala om det för mig.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar