torsdag 5 september 2013

Turistar

Idag var jag ledig. Planen från början var att jag skulle vara hemma städa, fixa och dona. Men jag ändrade mig ganska snabbt. Vem vill vara hemma när solen skiner och det fortfarande är sommarvärme ute? Helt otroligt väder i september. Jag passade faktiskt på att turista lite i min egna stad. Besökte Carl von Linnés trädgård, tittade på blommor, läste skyltar, kollade på utställning och var på museét där familjen Linné bodde. Där gick jag runt med hörlurar och en liten bandspelare. Riktigt intressant måste jag säga, att jag inte besökt detta ställe tidigare. Måste bli ett sommarbesök nästa år för att få njuta lite mer av blommorna.
Carl von Linnés trädgård

Kläder från familjen Linné. Klänningen var en av döttrarnas
bröllopsklänning
Turistar och lyssnar på band
Det hör till att köpa glass när man turistar
Sedan på kvällen begav jag mig ut till våla, egentligen för att plocka svamp. Men det slutade med att jag fick mysa och sitta barnvakt åt lillskruttan medan Sofie masserade fotbollsspelare. Hon bara växer och knakar den lilla tösen.

En helt okej dag i min smak.
Fick även svar på proverna idag. Det visade sig att jag har en inflammation i kroppen. Exakt vad är inte fastställt, läkaren har sina misstankar, liksom jag. Ny tid nästa vecka för att få svar. Skönt att ändå fått svar på att det faktiskt är någonting som är fel. Men otroligt att man kan gå med en inflammation i kroppen utan att känna sig speciellt sjuk, eller så är det för att jag är så van att känna mig som jag gör. Svar återstår att se.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar