söndag 28 oktober 2012

Changing time

I natt var det dags igen att ställa om klockan, dags att ställa tillbaka tiden en timme, idag får man den där extra timmen som man ständigt söker efter i vardagen. inte helt fel att få den timmen på en söndag.
 Läste en kul text på pappas FB igår, om just det här att ställa om till vintertid

"Jag hörde från en vän att det blir vintertid i helgen, klockorna ska flyttas. Kände att jag måste börja i god tid...
Har redan flyttat klockan från sovrummet till vardagsrummet o klockan från vardagsrummet till badrummet. Svårast var mikroklockan...nu är hela mikron i sovrummet o svår att använda. Gick allt rätt? Jag höll på en timme iallafall, det var väl en timme man skulle flytta på klockorna? Är helt slut...
Det här känns så onödligt på något vis, varje år samma sak och hela vintern måste jag nu igen vänta på att få flytta tillbaka mikron till köket.
Nu blev jag lite orolig när jag läste i tidningen att vissa telefoner o datorer är självgående, undrar var jag hittar dom på söndag morgon när jag vaknar... :/
Hur är det med bilen då, den har ju också klocka? Ändrar den position själv under natten, var hittar jag bilen på söndag?
Vill bara dela med mig av detta, kom ihåg och börja i god tid och jag hoppas verkligen att allt går bra för dig med..."


När jag vaknade imorse så visste jag dock inte hur mycket klockan var, hade telefonen ställt om klockan själv eller hade den inte det? Vilket som så stod klockan på ca 06.30 och jag var pigg som en lärka. Vid närmare kontroll av tiden så förstod jag att klockan hade ställt om sig själv och jag hade vaknat, som jag brukar göra annars också, halv åtta, fast nu var då klockan alltså halv sju istället. Jag hade planerat sovmorgon men tiden och kroppen tänkte något helt annat. Så hade inget bättre för mig än att kolla på film, för inte tänkte jag gå upp halv sju en söndag inte. Någon måtta får det lov att vara. 

Nu har jag i alla fall hunnit varit vaken ett tag, har till och med hunnit varit ut och fotat frosten och redigerat bilderna. Och då är inte klockan ens halv tio. Galet vart ska den här dagen sluta. Blir till att sätta mig och plugga lite till Historiatentan som jag har på onsdag innnan jag ska iväg och gratta bror som fyllt 25 i veckan. För er som lyckas med att sova lite längre än mig denna morgon bjuder jag på lite kalla morgonbilder. 






(Nu när även tiden ändras så ändras även utseendet på bloggen.)

1 kommentar:

  1. Men du... Jag vaknade 06:30 imorse och tänkte at nu måste det vara morgon! Kände dock att jag med glädje kunde somna om igen och gjorde det
    Min klocka hade också valt att ställa om sig själv

    SvaraRadera