tisdag 23 oktober 2012

Dagarna går och renoveringen består!

Bor nu mer igen hos bästa mormor och morfar. De är verkligen fantastiska. Tänkte försöka uppdatera med lite bilder vad jag gjort de senaste veckorna. Det har framförallt varit mycket med renoveringen. De är sagt att det ska vara klart den här veckan. Hoppas, hoppas verkligen det.
 Förra helgen så tömde jag som jag tidigare skrivit hela lägenheten och flyttade in alla sakerna in till förrådet. Som jag så turligt haft precis intill lägenheten. Dock hör det till saken att vi nu fått nya förråd och allt som man hade i de gamla skulle flyttas senast söndag 21 oktober. Den helgen jag flyttade ut allt ur lägenheten ja då var så klart mitt nya förråd låst och fullt med bröte. Men de tömdes under den gångna veckan så ja den här helgen då var det bara till att flytta ALLT från gamla förrådet på fjärde våningen till nya förrådet i källaren. Och stark som jag är så gjorde jag det själv. (Vilket känns i kroppen idag). Men nu då som om det inte vore nog med flyttande av saker. När lägenheten är klar ja då ska i stort sätt halva förrådet flyttas upp igen, till fjärde våningen och in i min lägenhet. Inte undra på att man är galet less på den här renoveringen...
Såhär såg lägenheten ut när jag lämnade den. Observera det blå som täcker fönstret i köket. Så har det varit i en månad, om inte längre, utan att någonting har hänt ute på balkongen.

Men nog nu om det tråkiga. Jag har gjort lite roliga projekt också. Det som varit det roligaste är denna tavla. En bröllopstavla till Peter och Sofie från deras bröllop.
 Fönsterramen hade jag hittat i deras lada och målat för ca 2år sen. Men vi har inte riktigt vetat vad vi ska gör mer med den sen. Så vilken tur att de gick och gifte sig...
 Bilderna har pappa tagit, han är så duktig på det där med bröllopskort. Sen var det bara för mig att montera bilderna, så att de år att byta eller flytta på om man vill. Fixa en baksida och en låsanordning. Baksidan fick bli en restbit till golv som jag hittade på en byggaffär, självklart lyckas jag ta den biten som var gratis. Det skulle ju aldrig en van byggare göra. Sen köpte jag fyra gångjärn och en krok. Målade träet vitt borrade fast gångjärnen och gjorde ett litet hål på baksidan av träskivan där kroken kunde fixa. Ja det var i stora drag hur den här tavlan skapades.
Är riktigt nöjd över resultatet. Och det vart så snyggt hemma hos Peter och Sofie också.

Nu ska jag t och få lite läsning gjord. Tenta nästa vecka och efter allt flytt och bök så ligger jag efter med all läsning. Får passa på att ta igen lite nu innan jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar