torsdag 25 oktober 2012

Plugg med ro

Idag har jag haft en ledig dag. Har bland annat passat på att försöka plugga ikapp lite på Historia-kursen. (Ja jag pluggar och räknar det som att vara ledig.) Det känns verkligen så skönt att inte behöva känna stressen och pressen över att inte klara en tenta. Jag MÅSTE inte klara den, eftersom jag bara läser kursen för skoj skull och inte i udbildningssyfte. Skulle det vara i utbildningssyfte ja då skulle jag ha panik just nu. Ruskigt mycket som ska läsas och som ska bankas in i ett och samma huvud. Nu tar jag det med ro och trivs med det.Tar lite pauser gör något annat och sen fortsätter jag att plugga. Ser hur kurskamraterna, som läser kurser i ett program, stressar över allt som ska in. Har också varit där och saknar inte den känslan.

Sen har jag nog dock åkt på en förkylning. Det var ett litet barn som lyckades nysa mej i ansiktet i tisdags och idag så har jag känt hur förkylningen kryper sig på mer och mer. Jag som hade tänkt att jag skulle dansa ikväll. Men det blir nog inget med det, om jag vill bli frisk snabbare.

Nu ska jag nog ta att göra ett till litet ryck innan jag beger mig ner till stan och uträttar lite ärenden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar