söndag 17 februari 2013

Effektiv helg

Har varit ledig hela helgen, man skulle kunna tro att jag skulle passa på att inte göra någonting men icke. Eller jo nästan igår. Tog dagen med ro, köpte present till Sofie och vart sen även själv med en ny klänning, igen. Allt var fina systers fel. En tjej kan aldrig få för många klänningar.. Fast nu behöver jag nog ingen ny på ett tag. På eftermiddagen for vi sedan ut till bror och Sofie för att gratta just Sofie som fyllt år. Trevligt sällskap och goda tårtor, smörgåstårtor och chokladtårta. Efter det var det var det bara att jäsa i soffan framför melodifestivalen. Fick även en liten skrutt som somnade i knät. Hur mysigt som helst.

Mellomys med en trött skrutt
Idag var jag uppe redan klockan sju. Inte illa hur mycket man kan hinna med när man går upp så tidigt en söndag, även om det kändes tungt till en början. Började med att tvätta och vika en hel drös med tvätt. följt av att storstäda hela lägenheten från topp till tå (golv till tak). Vet inte var den energin kom från men skönt att ha fått det gjort Sen tog jag faktiskt en liten tur till backen i Sunnersta. Igår fick jag äntligen tillbaka mina skidgrejer efter att jag lånat ut dem under Kittelfjällresan för två veckor sen. Men nu är de tillbaka hos mig. Tjoho! De var ganska mycket med barn i backen och underlaget var sådär. Men de var kul att åka en liten stund i alla fall trots att jag tröttnade snabbt. De två närmaste helgerna kommer bjuda på än mer skidåkning. Längre backar och högre höjder. Längtar!
 När jag sen kom hem vart de middag och matlådsfix till veckan. Och nu tillslut ligger jag och jäser i soffan och laddar inför kvällens dansande. Ska vara med som meddansare på grundkursen, tror faktiskt jag ska vara med på båda, unga och äldre, idag eftersom jag kommer missa två söndagar framöver. Får se hur pigg jag känner mej, just nu är jag väldigt trött. Men bugg gör en glad. Hinner nog en liten powernap innan jag ska åka igen.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar