söndag 24 februari 2013

Romme Alpin

Idag var jag och pappa till Romme och åkte skidor. Det började som en idé hos mig och Erika, pappas sambo, som sedan spred sig och vi var ett tag ett helt gäng som skulle åka. Men sjukdom och brist på pengar slog till och tillslut vart det "bara" pappa och jag som åkte. Men det var inte så bara. En far och dotterdag i backarna helt enkelt. Sen var vi inte ensamma i backarna heller. Ruskigt många barnfamiljer, men sen är det sportlovstider också, fast trots det så hittade pappa och jag en backe som tydligen ingen ville åka i, så den fick vi för oss själva. Tack och bock för det.

Vilket som. Dagen i Romme vart riktigt bra. Efter all träning i Sunnersta och Skattmansö så fick jag äntligen sätta teknikerna på prov igen och jag njöt. Jag njöt i varje brant, jag njöt av farten... Jag fick till ett par riktigt bra åk, några vart även säsongens bättre. Jag njöt hela dagen. Sen öppnade även himlen sig och solen tittade fram. (Ca en månad sen jag såg solen senast) Det var till och med så solen värmde på kinden. Riktigt bra dag alltså. Snart bär det av igen. Men då på lite högre höjd.





 /Annika




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar