fredag 3 januari 2014

Jul & Nyår

Nej nu är det slut på tråkiga inlägg. Jag är som sagt inte den som tänker gå och gräva ner mig. Jag dansade mig fram till nyår och efter en helg tillsammans med fina vänner så känns allt faktiskt bra igen och jag känner mig som den glada jag igen som jag brukar vara.
Dags att sammanfatta vad jag hittade på under jul och nyår.
 Julafton spenderades hemma hos pappa i Hedemora. For upp dit med bror den 23e och hade en helt fantastisk dag. Mys, mat, lugn och ro. Som en jul ska vara. På juldagen åkte vi till mormor och morfar. Resten av alla syskon kom, mamma, Thorsten och ja mormor och morfar. Ännu mer god mat och mys. Julklappsutdelning och julklappsspel. Förra året vann jag ingenting i spelet men i år roffade jag åt mej en ängel i alla fall. När man är fyra syskon som alltid varit tävlingsinriktade kan det gå vilt till under julspelet. Resten av julen vart även den lugn. Tillbringade den mest för mig själv, återhämtning, fundering, avslappning, precis vad jag behövde.
Björn var den enda som fick julklapp av tomten på julafton

"Lätt" varm och övertrött liten tjej
Vad ska en faster ge en liten tös om inte ett
par hörselkåpor.
Julklapps spelet
Nyår vart tillslut även i år uppe i Åre hos Joel tillsammans med Filip, Åsa och Johan. Jag kom dit med tåget på morgonen på nyårsafton, då var det bara raka vägen till backen. (Uppe i ottan) Tyvärr var det inte det bästa föret i backarna, inget vitt fint puder som jag hade hoppats på. Vem har tagit vintern, ge tillbaka den NU! Brist på snö och isiga backar, så var det i år. Kändes i kroppen att det gått ett drygt år sen sist, men kändes ändå betydligt bättre på skidorna än i början av förra säsongen. Framsteg, framsteg, framsteg. Afterski på Fjällgården, trerätters middag i lägenheten och första parkett över Åre by under tolvslaget. Joel har då ingen dålig balkong inte. Det var 2013:s nyårsafton.
 Även nyårsdagen bjöd på skidåkning och lite fin nysnö lyckades vi hitta. Men annars var det återigen bara is, is och brist på snö tyvärr. Åkte ett tag innan vi tog oss till Fjällgården och afterskin igen. Sen bar det av hem för min del.
Hej och god morgon Åre
Johan demonstrerar en plankning
God morgon dag två från Joels balkong. Oslagbar vy.
Kan det bli för vackert?!
Fina ni
"Hon är glad, alltid lika glad"
Afterski
Murphys levererar på Afterski
Hejdå Åre tack för denna gång. Hoppas vi ses snart igen.
Tack Joel för att vi fick fira nyår hos dig.


 Avslutade året där det började. Kändes helt rätt. En sammanfattning av 2013 får det bli i ett annat inlägg.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar