söndag 12 januari 2014

Spännande tider

Tiden rusar, på gott och ont, mycket spännande är på gång. Just nu känns allt väldigt bra. Vet inte var denna otroliga energi har kommit ifrån, men den får gärna stanna för alltid. Jag känner mig gladare, börjar bli piggare, börja tycka allt känns kul igen och inte jobbigt, som jag känt till och från. Ser fram emot våren, ser ut att bli otroligt spännande vår. Stora och intressanta förändringar. Så himla kul, det känns riktigt peppande. Hoppas innerligt att energin som jag har håller sig kvar. För även om det kommer bli en kul period som kommer den till och från även bli tung och krävande. Då måste energin som jag har börjat få nu sitta kvar.

Jag har nu sen en vecka tillbaka börjat äta helt glutenfri mat, som ett eget experiment på min viktnedgång och matthet. Kanske är det vad som ger mig mer energi nu. Återstår att se om det hjälper. Kommer äta glutenfri mat månaden ut, sen ska jag återgå till glutenrik mat igen. Känner lite fasa för det bara. I torsdags var jag nämligen ute hos Peter och Sofie, fikade och åt bland annat pasta. Senare på kvällen vart jag jätte dålig. Magont, illamående och kallsvettig. Det vart bättre under natten, hade ont och var dålig även på fredagen. Vad det berodde på är oklart, men det kan ha varit för maten jag fått i mig under dagen. Ett fastställande svar hoppas jag komma inom en snar framtid. Less på att gå ner, less på att ha varit matt och vill inte längre behöva näringsdrycker för att, ja, få i mig näring.

Nästa helg blir en sådan där kul helg igen. Dans på Fyris Park på fredagen. Systers examen på söndag och eventuellt även dans på söndag kväll. Har fått lite bastning att jag varit ute och dansat mer i Norrland än här på hemmaplan så får ta och dansa här också så alla blir nöjda och glada. Men en sak är säker, jag kommer sakna dig på dansbanan Åsa!

I morgon är det tjugondeknut, idag dansade julen ut.

Idag tog jag mig i alla fall i kragen och ÄNTLIGEN skaffade mig en ny dator, min fina gamla röda dator har verkligen gjort sitt, visserligen för länge sen. Men nu sitter jag med min nya vän och tänk det vart en Mac. Känns riktigt bra. Den är tyst och går snabbt, en helt ny värld.

//Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar