söndag 5 januari 2014

Smycken och pyssel

Har på senaste tiden återfått inspirationen till att göra smycken och små tillbehör. Lagom till jul fick jag även diverse beställningar på presenter. Riktigt kul att få fler och fler beställningar. Framför allt när jag vet att det kommer hamna hos människor som jag faktiskt inte ens känner eller har träffat. Här kommer en uppdatering på smycken och pyssel jag gjort den senaste tiden.

Dessa smycken och julgransänglar gjorde jag till aktionen ute i Östervåla innan jul.

Julklappsbeställning på snöiga örhängen och halsband, de fick fara ända upp till norrland.

Födelsedagsbeställning på ett snöigt armband.

Gjorde även snöiga örhängen och armband till mig själv, samt ett juligt halsband.

Smyckade ett par små träskidor som nu pryder min vägg.

Fick nya smyckestillbehör i julklapp av tomten. Här är två armband som jag gjort av det. Det är något grövre armband. Jag har inte stenkoll på den tekniken än. Men måste börja någonstans för att lära mig.
Såhär har det kunna se ut på mitt golv när jag suttit och skapt, saker överallt.

Men nu har jag äntligen fått i ordning ett litet "smyckeskontor" Där alla burkar med pärlor och tillbehör bara står och väntar på mig. Nu är det mycket lättare att kunna gå fram och tillbaka och lämna allt utan att lägenheten ser allt för stökig ut.

Mitt stora smyckesprojekt framöver blir att försöka designa ett snyggt festligt hårsmycke. En helt ny värld med hårsmycken...

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar