måndag 20 januari 2014

Systers examen

Igår tog min fina storasyster sin lärarexamen, 3,5 år med studier. Bra jobbat och stort grattis igen till dig. Jag fick lite små nostalgikänslor till när jag själv stod och tog emot diplom och pin i Piteå 2010. Mindes tillbaka till Piteå-tiden ett tag. Tiden går verkligen fort.
 Vilket som, cermonin var i universitetsaulan och sedan var det mottagning hos Johans pappa i hans lägenhet mitt i stan.

Hälften av lärarna som skulle examineras,
Den andra hälften stod på andra sidan
Ganska mäktigt i aulan
Intåg i aulan
Östgöta nations kör sjöng
Grattis You did it!

Lärarstudenterna
uppdukat för mottagning
Bubbel! 
Fantastisk tårta gjord av Emma Aspman, emmassöta! 
Nyexaminerad syster

Utöver examenskalaset har helgen bestått av bland annat dans på Fyris Park till Sanex. Pappa och Erika kom till mig innan på fredagskvällen, jag bjöd dom på middag innan vi begav oss. Sannex hade till och med en fanklubb som stod fram vid scenen och klappade händerna. Såg lite kul ut. Dansen var kul fick dansa med några roliga och några mindre roliga, men så är det väl alltid antar jag. Dock måste jag nog skaffa mig ett till par dansskor. Halkade en del med de jag har. Lite jobbigt när man vill snurra snyggt men måste koncentrera sig på att inte halka omkull.  Får se om Digit kommer förbi på någon torsdagsdans så man kan testa skor.

Natten till idag sov pappa kvar hos mig. Fick praktisera på att gå upp innan klockan 6 en vardag. Var upp och åt frukost med honom. Inser att jag nog inte är gjord för det. Eller så är det bara att jag inte är van vid det. Jösses så trött jag var. All respekt till er människor som måste gå upp så tidigt varje dagen. Ikväll byter jag gårdagens soffplacering till sängen igen och vanlig sovtid.

 /Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar