fredag 23 januari 2015

...Å julen varar fram till påska...

Men det var nästan sant, men det var nästan sant...
Hos mig varade julen nästan in till påska. Har haft lite mycket för mig och lite för lite ork på kvällarna. Tomtarna försvann i tid men gardinerna, ljusstakarna i fönstret och ja julgranen. De har blivit kvar. Men nu i kväll, denna fredags kväll, så städas de undan och in kommer färger och tulpaner.



Sen ska jag hinna med att packa skidutrustningen igen. Blir visst Romme på söndag igen. Inget ont med det. Denna gång i sällskap av pappa och Erika. Tanken är att jag, av alla(?!), ska hjälpa dom och förbereda dom till deras Åreresa om några veckor. (Nej jag är inte avundsjuk). De som inte åkt så mycket på senaste tiden. Min första lektion var "NI MÅSTE HA HJÄLM ANNARS FÅR NI INTE ÅKA!!!" Båda såg ut som fågelholkar men en av dom har i alla fall skaffat sig en egen hjälm, den andre får jag väl tvinga på min.

Åter till projektet "Städa ut jul och in vår".
/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar