söndag 25 januari 2015

Skidor, sol och snö

Vilket fantastiskt sätt att tillbringa en söndag. Klarblå himmel, strålande (och värmande sol), lagom många minusgrader, snö och skidor.
 Jag, pappa och Erika fick en grymt bra dag i Romme helt enkelt. Alla backar var öppna och denna gången var alla berg fulla med snö. Fantastiskt. Kul var även att det var jag som för en gång skull fick leda runt bland alla lifter och backar. Varken pappa eller Erika inte åkt så mycket på senaste åren och om några veckor ska de upp till Åre. De kände båda två att de vill träna lite innan de åkte upp på högre och brantare höjder. Sen är ju inte jag den som är den heller och tackar nej till att följa med och hjälpa dom och stötta när de frågade om vi inte skulle åka till Romme.
 Självklart hade pappa med sig kameran dagen till ära, så det blev ett par snyggare kort också. Lite bättre kvalitet än om man tar med mobilen.

Rekogniserar vilken väg vi ska ta.
Jag susar fram i backen
(Denna bild tillägnar jag Åsa, hoppas du tycker det ser bra ut...)
Erika var glad.
Det var inte allt för mycket folks i backarna heller.
Utsikten går inte att tröttna på. 

Nu blir det lugnt i tv-soffan. Inte många knop som orkar göras nu.

/Annika

2 kommentarer:

  1. Haha! Johans kommentar när han såg åkbilden på fb: "ser ut som att hon blivit riktigt duktig på att åka"
    Jag är en STOLT lärare! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe vilken tur att det ser bra ut, Det var ju ett tag sen vi åkte tillsammans, så det har nog hänt lite sen sist. :D
      Du är den bästa läraren Åsa! :D

      Radera