onsdag 7 januari 2015

Sänggavel

Ett stort projekt är äntligen färdigt.
 Jag har letat efter den perfekta sänggaveln länge, men aldrig hittat den. För något år sedan såg jag en sänggavel som Sanna gjort av lastpallar. Med inspiration av den skapade jag min egen variant i huvudet.

Strax innan jul fick jag tag på den perfekta pallen för mitt projekt. Slipade och målade den på en gång. Sedan har den stått orörd över jul och nyår. I måndags kom bror Björn på besök och vi gjorde det sista fixet med den. Satte på högre ben och monterade "hyllor" högst upp. Ljusslinga installerades på baksidan (denna idé kom med inspiration från Åsa och Johans Gitarr på väggen) och sedan kladdades det med mosaik.

Nu står den så på sin plats med all sin prakt och förgyller sängen. Känner mig riktigt nöjd.

Lastpallen innan behandling
Slipning, tar tid om man inte har en
riktig maskin.
Efter målingen blev den vit.
Monteringen är kar och ljuset installerat.
Mosaik på toppen.
Gamla mosaikbitar från mormor och morfar
och bitar från en sönderslagen spegel. 

Idag har snön kommit tillbaka igen, fast den är nog borta innan kvällen. Ska man kanske ut och gå så man får njuta lite av den. Tomtarna kommer nog packas ner idag också. Men granen och lampor får vara kvar. Tjugondaknut är ju trots allt nästa vecka.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar