söndag 4 januari 2015

Skiddag i Romme Alpin

Att gå upp strax efter klockan fem en lördags morgon kanske inte låter så frestande. Men att göra det för att sedan få åka skidor en hel dag gör det "lätt värt". Smidigt att det har en skidbuss som går från centrala Uppsala direkt till Romme Alpin. 2,5 timmar tog det, så fick tid att sova även på bussen.

Vädret bjöd på det bästa, klarblå himmel och strålande sol. Det blåste en del på topparna dock, men det gick att stå ut med. I backarna var det preparerat med en meter snö men annars var det bara barmark. Kändes som att det var vår fast det var i januari. 

Fick mig en bra egendag i backarna. Tänk vilken lyx att få unna sig det. Säkert inte alla som kan eller vill åka själva, men kan starkt rekommendera det. Visst hade det varit kul att prata med någon men samtidigt kändes det som en meditation för sig själv. Låter kanske lite flummigt men så var det. 

Lite bilder här från gårdagen. 

Varm choklad i toppstugan 
Vår i dalen vinter i backen.
Det kändes lite märkligt med barmark på sidorna
och snö i backarna 
Det blåste en del på toppen
Nu kan ingen påstå att jag inte syns i backen.
För nu kör jag fyra nyanser av rosa med goggles, vantar, jacka.. 
Ock byxor, allt i olika nyanser av rosa. 
Det var ändå bra utsikt från toppen.
Idag blir det städning hemma och fix med mitt nystartade projekt. Säkert en promenad också. Det är ju trots allt strålande sol ute även idag. Men först ska jag få igång rörelsen i kroppen. Hej träningsvärk, de här musklerna har visst fått vila lite väl länge...

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar