torsdag 12 mars 2015

Ändrade planer

Ibland blir inte saker och ting som man har tänkt sig. Idag skulle jag ha fått träffat Åsa och Manfred, efter allt för lång tid sedan sist. Allt var löst och allt var okej. Men sen kommer de där spektaklen som kallas virus och förstör allt. Inte virus hos mig men hos andra som indirekt drabbat mig. Kändes riktigt tråkigt och ledsamt att behöva ställa in en heldags träff med Åsa och Manfred, nu när de befann sig närmare mig. Som jag har längtat att få träffa dom. Och de som dessutom redan fått bokat om och trixat under hela deras resa pga flygstrejken, så kommer jag också och ändrar och ställer in och en (till) betald biljett går till spillo. Kändes inte så snällt av mig. Jag hoppas nu istället att jag kanske bara kan få träffa dom på söndag när de flyger hem igen. Om än en snabbis, men en träff.

Så efter jobbet idag. Trotsade jag ändå den hosta som jag haft allt för länge och tog mig till centralbadet för att se hur min simteknik är och hur min ork är. jag simmaade 500 meter på ungefär 20 minuter med några korta pauser. Om det är bra eller dåligt det vet jag inte, men det är där jag börjar, det kan ju bara bli bättre. I en bassäng är dessutom vattnet relativt stilla jämfört med i den fria sjön. Tekniken då? Ja bröstsim är det jag kan, men sen har jag ända sedan jag var liten haft något fuffens för mig med mitt högra ben. Eller rättare sagt det högra benet har helt levt sitt egna liv när jag simmar. Det sparkar liksom till lite som det vill och inte som det ska, inte som en groda utan mer rakt. Vet inte varför men där har jag något att jobba på.

Jag är fortfarande inte säker på att jag vet vad jag givit mig in på. Men den 4e juli ja då gäller det.

I morgon kväll blir det mer träning, fast mycket mer känsla av njutning i den träningen. Och lite mer påklätt och uppklätt. I morgon är det nämligen återigen dans på Fyris Park. Happy Time och inte allt för mycket hosta tack.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar