söndag 8 mars 2015

Babyshower x 2

I dagar har det smusslats och planerats, utan att försäga sig eller avslöja något. Idag var det dagen D. Idag hade vi (Jag, Helené, Emma och Maja) en dubbel babyshower för både Theresé (syster) och Sofie (min svägerska) som båda ska ha barn nu i vår och relativt nära varandra. Ingen visste något och allt blev en total överraskning. Med hjälp av deras respektive som hade koll på att de inte hamnade någon annanstans. 

Vi var hemma hos Peter och Sofie i Östervåla. Peter hade givit oss klartecken att gå in fast de inte var hemma och fixa i ordning. Sofie var iväg på kalas med Elvira och Theresé lurades i väg på "husvisning" av Johan. När Sofie och Elvira kom hem från kalaset hade vi dukat upp för babyshower och Theresé behövde passande nog låna toaletten när hon och Johan ändå var ute och åkte i skogarna intill. Så båda två kom till huset ungefär samtidigt där vi så passande väntade. Vi bjöd på mat, tårta, lekar, tävlingar, paket och sen självklart en massa med babyprat. Helené och jag hade planerat det hela i några veckor och jag måste säga att det blev riktigt lyckat.

Dukningen, blå och rosa. Jag gjorde den blå/rosa volangen med texten:
Is it a boy? Is it a girl?
Överraskad "mamma" nr.1, just hemkommen och något förvånad och stum
över att vi var hemma hos henne.  
Överraskad "mamma" nr.2 som bara skulle låna toaletten och
blivit grundlurad av sin man, pappan.
Vira och syster
Maja sätter nappen på bebisen. 
Theresé sätter nappen på bebisen...
Jag sätter nappen på bebisen, ända bilden på mig från kvällen. Är man
fotografen så är man.  
Vira som själv inte använder napp och som knappt ens vet hur man gör när
man har napp, vet i alla fall var nappen ska sitta på bebisen.
Tycker att vi var ganska så duktiga att träffa rätt. 
Tävling: Gissa hur länge djuren är dräktiga och vilket djur som är det längst.
Djuren var från Afrika och Australien, djur som inte var så självklara för
någon av de två.
Present från blivande moster (mig).
Presentöppning
Theresé & Emma
Emma hade, som alltid, gjort en fantastisk tårta. 
Vira inspekterar och leker med blivande lillasyskonets presenter.
Nu ska jag göra kväll och njuta av det sista av den här dagen. En ny spännande vecka börjar i morgon där det bland annat ingår en hel del dans och ett lyxbesök av Åsa och Manfred som kommer till stan.
 Jag hoppas även att den retliga hostan som jag drog på mig förra veckan kan ge med sig snabbt så jag kan få börja träna igen. Våren är i stan och jag vill ut och springa. 

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar